Köpvillkor

PRISER

Priserna på denna sida gäller endast vid beställning från denna sida, ringer ni in eller kommer på plats för att köpa saker så kan andra priser gälla.

LEVERANSTIDER

Lagerförda varor levereras på 2-3 dagar och icke lagerförda varor 10-14 dagar i normala fall.

ORDER

Alla ordrar som läggs är bindande till köparen utom offerter. Vid retur eller annullering av order gäller returvillkoren. Om alla artiklar inte finns vid order skickas det som finns och resterande läggs på restorder och ny frakt tas ut när restordrar skickas, Nyköpings Handel AB kan inte ligga på ordern till den blir komplett utan det som finns skickas och faktureras. Vid beställning av lackade detaljer (ENDAST GARANTI) måste alltid färgkod anges vid beställning. Bilderna kan avvika från produkten och ska anses som exempelbilder 

FRAKTER

Gods som skickas via posten brev ansvarar inte Nyköpings Handel AB för, om godset inte kommer fram kan ersättning inte utbetalas. Gods som skickas som paket eller stycke, är Nyköpings Handel AB försäkrade emot. Om gods kommer fram skadat eller inte kommer fram alls, ersätter Nyköpings Handel AB kunden.

Ej uthämtade paket

Har du beställt och inte hämtat ut din försändelse innan den går i retur till oss (efter 14 dgr), så fakturerar vi dig minst 250 kr för de extra kostnader som detta innebär för oss.

FRAKTPRISER

Fr.o.m 2009-10-02 tillkommer emballagekostnad från 10+moms till 150+moms. Fraktpriset på beställningar påförs först när ordern är packad för att minimera fraktkostnaderna.

RETURER & ÖPPET KÖP

Returanmälan görs via mail. Vid en retur (oavsett anledning) skall vi alltid kontaktas först, detta är bl a för att ni skall erhålla korrekta returinstruktioner samt att vi skall ha ett ärende gällande er retur i våra system. Varor som skickas tillbaka till oss utan godkännande kommer ej att behandlas och returneras till er.

Returavgift lägst 500 annars 10% exklusive frakter och administrationsavgifter.

Öppet köp i 14 dagar gäller i enlighet med distansavtalslagenför privatpersoner. Ni har rätt att undersöka produkten varsamt. Den skall vid retur vara i nyskick. Inget smuts eller skador får förekomma. Produkten måste vara fabriksåterställd.
(läs mer här).

"Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler" kan man läsa om på konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

Att låta paket ligga kvar på posten räknas inte som öppet köp utan påförs en returavgift f.n. 250:-

Vid retur står ni själva för fraktkostnaden till oss alternativt får fraktsedel av oss om vi kommer överens om det. Varan skall skickas med företagspaket eller paket där utkörning ingår. Paket som går till ombud kan vi ej hämta ut och de returneras till er på er egen bekostnad.

Exempel på godkända retursätt är:

Schenker Parcel

Posten DPD Företagspaket 16.00.

SKADAT GODS

Skadat gods måste anmälas till fraktbolaget vid lev. Kvittens och skadenummer måste anmälas till Nyköpings Handel AB inom 24 tim. Vid ej synlig skada måste skadan anmälas till fraktbolaget inom 24 timmar och till Nyköpings Handel AB inom ytterligare 24 timmar. Skadat gods måste sparas tills skadan har reglerats. Ny del för det skadade  godset faktureras köparen och krediteras först när fraktbolaget eller försäkringsbolaget ersatt leverantören.  Köparen får ersättning och betalar fakturan.

BETALNING

Avtalskunder som är återförsäljare får 30 dagar mot faktura. Övriga företag får 10 dagar mot faktura. Privatpersoner får förskottsbetala mot faktura.

DRÖJSMÅLS RÄNTA OCH PÅMINNELSEAVGIFT

Dröjsmålsränta efter förfallen faktura är 23%. Påminnelseavgiften är 60 kronor samt övriga utlägg för Nyköpings Handel AB för indrivning av skuld debiteras kund. I övrigt gäller inkassoledarnas villkor.

GARANTIER

Alla reservdelar har 2 års garanti. Vid garanti fall görs en garantirapport på hemsidan, vid förklaring skrivs att delen är utbytt och faktur nr på utbytta delar.  Övriga garantifall anmäls via reklamationsblanketten på hemsidan. Reklamationsblanketten måste vara 100% ifylld för att kunna krediteras inom rimlig tid (30 dagar). Verkstaden får aldrig fakturera reklamationsfall utan vi krediterar kostnaderna. Vi bestrider alla fakturor men sparar som underlag till krediteringen. Om verkstaden har mer krediter än fakturor kan verkstaden faxa in krediteringen och begära utbetalning, det görs först efter 30 dagar under förutsättning att verkstaden inte handlar under denna tid då betalas endast mellanskillnaden ut. Alla reservdelar måste sparas i minst 4 månader samt vissa skickas tillbaka till Nyköpings Handel AB enligt servicemeddelande 20091130.

FRI FRAKT

Gäller vid köp över 1000:- gäller ej vid ev retur av varorna (om varorna returneras återkallas fri frakt) fri frakt gäller bara vid köp av varor som kunden behåller.

ÖPPET KÖP 30 DAGAR

Gäller från och med att paketet har mottagits av köparen eller från och med att paketet har kommit fram till ombud vilket som inträffar först.

NÖJD KUND GARANTI

Att en reservdel har haft lång leveranstid och att kunden har fåt den delen som kund har beställt bedöms som en nöjd kund.
Nöjd kund kommer bedömas av 3 oberoende parter, fel måste föreligga hos oss som leverantör.

FRI RETURFRAKT

Gäller bara med medskickad returfraktsedel och vid 1 tillfälle per order.

TRYGGT KÖP

Alla betalning kan sköts via klarna och köparens uppgifter hanteras konfidentiellt.